Kino nebo domácí kino?

.

Celý zážitek začíná už při vstupu do budovy kina. Nejdříve koupit lístek a zamluvit si sedadla. Samozřejmě ideální řada je přesně ta prostřední, sedadla uprostřed. Není to totiž tak daleko ani zas tak blízko, ani v jednom případě vás nebude bolet za hlavou. Potom se musí zajít pro popkorn nebo nedávno populární nachos se sýrovým dipem a něco na pití. Někdo by oponoval, samozřejmě jde to i bez toho, ale pokud neděláte hluk, nikomu to nevadí, že se jdete i najíst.
sedící posluchači.jpg

Teď ještě chvilka čekání, přesně v tuto chvíli je dobré prohlédnout si plakáty a upoutávky na nadcházející snímky. Zajít si ještě na záchod a pak jen vstoupit do sálu. Nastane ta atmosféra, kde se už jen čeká na to, až se zhasne a začne film. Takhle nějak by to mělo vypadat a kdo tvrdí opak, tak je nekulturní hulvát.
naviják projektoru.jpg


Domácí kino je zážitek z filmu, kino je něco víc


Doma sedíte většinou sami nebo i s partnerem či s rodinou a vychutnáváte si film z pohodlí domova. Máte jistotu, že nikdo nebude rušit, aniž byste ho nemohli okřiknout nebo ho poslat spát do pokoje. Má to své kouzlo, za deštivého dne projet Pána prstenů. A můžete mít dokonce i techniku jako v kině, abyste reprodukovali stejný zvuk i obraz. Ale není to stejné, jako když film prožíváte se skupinou naprosto cizích lidí v kině. Zvláště, pokud se jedná o velmi žádaný titul a kino je prostě přecpané. Že se to už dávno nestává? Omyl!
očíslované vstupenky.jpg

.


Kino nikdy neomrzí


Před několika desítkami let se prorokovalo, že kina čeká stejný osud jako video půjčovny, které dnes už můžeme opravdu vidět jen na starších snímcích, naposledy z první poloviny dvacátého prvního století. Ale kina stále frčí, ba naopak, některá se drží velmi dobře. Dokonce ani kina v malých městech nehodlají zavírat, naopak se ještě rekonstruují. Video půjčovny zanikly s příchodem internetu a streamovacích platforem. Kino ale ještě dlouhou dobu nezanikne, dokud lidi neomrzí sdílet emoce s ostatními, tak možná ani nikdy.

Kino nebo domácí kino?
4.3 (86.67%)6
.