Jak je to s mlékem?

Obaly na potravinách jsou lákavé, s podrobným popisem složení a trvanlivosti. Snad každý z nás se chce stravovat nejenom zdravě, ale protože máme i mlsné jazýčky, tak chceme mít stravu pestrou a tak si vymýšlíme různé chutě.

Protože vánoční i velikonoční svátky jsou doslova pro mnohé „svátky přejídání“, nyní možná pociťujete jarní únavu. Ti, kteří dodržovali po masopustu i postní období, tak pro své tělo udělali něco správného. Jaro nás doslova láká hlavně k nákupu čerstvé jarní zeleniny. A určitě se těšíme na první české třešně a jahody. Ne na ty dovážené.
kozí sýr

Mateřské mléko nás provází od narození. Ale to má jiné složení než kravské.

Na co bychom ve svém jídelníčku ale neměli zapomínat, mléko kravské, kozí a mléčné výrobky vyrobené jak z kravského, kozího, tak z ovčího mléka. Speciálně o kravském mléku a jeho produktech je napsáno jak plno negativ, tak i pozitiv. Ale mléčné výrobky byly, jsou a zůstanou pro náš organizmus stále pramenem zdraví. Zvlášť ty zakysané: podmáslí, zákys, acidofilní mléko, jogurty, tvaroh, přírodní sýry, syrovátka, zakysaná smetana…

Nejenom že tuto stravu dopřáváme od malička svým dětem, tyto potraviny by neměli v našem jídelníčku chybět jak v dospívání, tak i v dospělosti. Výjimkou jsou samozřejmě lidé, kteří trpí laktózovou intolerancí, nebo alergiemi na mléko. Po požití mléka a některých mléčných výrobků tělo těchto lidí doslova trpí, protože nedokáže vstřebat mléčnou bílkovinu z kravského mléka.
zelenina v dešti

O kravském mléku a jeho produktech je napsáno plno pozitiv i negativ. Stálo by za zamyšlení, jestli pít mléko trvanlivé – to je způsob zachování trvanlivosti mléka formou UHT záhřevem, nebo pít mléko čerstvé.

Podle vědeckých výzkumů mléko obsahuje enzym – xantin oxidázu, který škodí našemu zdraví. Pokud pijete trvanlivé mléko ošetřené UV záhřevem, tak ledviny ho nedokážou odfiltrovat a následně může trpět srdce.  

Ale z čerstvého mléka tento enzym – xantin oxidázu, ledviny dokážou odfiltrovat.

Možná víte, možná nevíte, že ti lidé, kteří upřednostňují nízkotučné mléčné výrobky kvůli nějaké dietě, tak by si měli vždy nejdříve přečíst složení, Mnoho nízkotučných výrobků má místo tuku mnohem více škrobu (kvůli hustotě). Konzumací nízkotučných výrobků vašemu tělu nedodáte důležité vitamíny A, D, K, E. Tyto vitamíny se vstřebávají ve vašem těle pouze s tukem, to znamená tučnějšími mléčnými výrobky.

Vitamíny se rozpouštějí v tucích!  Ženám, které trpí řidnutím kostí – osteoporózou, tak aby vitamín D, který je pro ně velmi důležitý, dobře se vstřebal, musí konzumovat tučné mléčné výrobky.